Categorieën
DDretail CRM-reeks

CRM - de behoefte aan snelheid

Herken je de volgende?

 

Na lang wachten heb je eindelijk de rapporten en dashboards met de resultaten van de marketingactiviteiten van de afgelopen week. Er is een sales rapport, een email performance dashboard en je kijkt nog eens naar je Google Analytics. Na lang overleg met je collega's wordt duidelijk dat je een campagne wilt opzetten. Toch is er nog meer data nodig. De lange weg om die te verzamelen begint opnieuw...

2 dagen gaan voorbij

De campagnestrategie is er en de doelgroep is min of meer bepaald. Er is een manier om dat segment uit je database te krijgen, maar het zal even duren. Je team moet het uit het systeem vissen en de snelste manier om het in de e-mail tool te krijgen is Excel. Kom maar op!

Er gaat weer een dag voorbij

Intussen heeft u campagnemateriaal van het bureau ontvangen. De e-mail template ziet er mooi uit, maar hij moet eerst in de e-mail tool. En je hebt nog steeds je datasegment niet. Je weet in stilte dat de e-mail erg zwaar is en dat hij er niet optimaal uitziet op een mobiel. Maar er is geen tijd of budget om daar iets aan te doen. Dat gaat op de roadmap en de consultants zullen er later nog eens naar moeten kijken.

2 dagen later...
De e-mail staat in de tool en de testmails kunnen worden verzonden. Een paar uur later heb je goedkeuring. De verzendknop kan ingedrukt worden. Helaas is het nu weer vrijdag en je weet dat dit niet de ideale dag is om je e-mail te versturen, maar wachten met versturen is er niet meer bij.

Dus je gaat door en drukt op verzenden. De e-mail is uit. Het duurt nog een paar dagen voordat je een volledig overzicht hebt van je campagnerapporten. Er is meer dan een week verstreken tussen inzicht en verzending. Uw klanten hebben inmiddels allerlei passende en persoonlijke aanbiedingen van de concurrent ontvangen.

Je begint na te denken over een tegencampagne...

 
Geen alt-tekst voorzien voor deze afbeelding

De behoefte aan snelheid

Er is vandaag veel mogelijk, maar de feedback die we krijgen van CRM marketeers is dat het allemaal zo lang duurt. Inzichten verzamelen, je campagnestrategie daarop baseren, campagnes en promoties bedenken en ten slotte alles uitsturen, dat kun je makkelijk in 10 dagen doen.

Kan het niet allemaal een beetje sneller? Er is behoefte aan snelheid! Onze klant wacht niet en de concurrentie ook niet!

Het antwoord daarop is ja. Er is een nieuwe generatie software die bliksemsnel kan werken. En er zijn best practices op het gebied van gegevensbeheer die u snel de snelheid en souplesse kunnen geven waarmee u voldoet aan de verwachtingen van de klant van vandaag.

Stap 1: Kies een platform dat vanaf de grond is opgebouwd voor CRM-marketeers. Deze nieuwe generatie software is beschikbaar en vaak zeer scherp geprijsd. Bovendien kunt u snel afscheid nemen van een hele horde consultants, bureaus en dienstverleners. Wat ons betreft is dit het ideale moment om de warboel van oplossingen of de complexe platformen die door overnames zijn ontstaan, overboord te gooien.

Stap 2: gegevens klaarzetten. Het klinkt eenvoudig en dat kan het ook zijn als u uw gegevensbronnen grondig laat analyseren door een expert. Als alle gegevensbronnen goed zijn voorbereid, kunt u ze koppelen aan zo'n CRM-platform van de volgende generatie.

Bij DDretail hebben we gekozen voor Voyado. Het komt uit Zweden en is ontwikkeld met de marketeer in gedachten. Dat hebben we niet verzonnen, dat is feedback van Voyado gebruikers. De visie van Voyado is: Making Brands Easy to Love.

s Morgens strategie, 's middags campagne, de volgende dag resultaten analyseren

 

Bij DDretail noemen we Voyado de Tesla onder de CRM's. Een Tesla ziet eruit als een auto, maar de gebruikerservaring en het hele ecosysteem eromheen maken het een totaal unieke auto. Hetzelfde geldt voor Voyado. Het ziet er nog steeds uit als een CRM systeem, maar met een gebruikersinterface die super gebruiksvriendelijk en logisch is. Voyado heeft een ingebouwde CDP, loyalty tool, marketing automation, AI en insights. Hiermee kun je eindelijk in 1 dag doen wat voorheen 10 dagen duurde.

Daar gaan we je in een post niet van overtuigen. De beste manier is om te ervaren hoe soepel en verrassend Voyado werkt in een demo. Of om te praten met Voyado gebruikers. Neem vandaag nog contact met ons op en wij regelen het voor u.

DDretail - Voor de liefde van CRM